İstanbul Yeni Havalimanı’nda Uçuş Deneyimi

Geçen hafta açılış töreni, sonrasında da THY’nin VIP uçuşu yapılırken gözüm 2 Kasım için aldığım uçak biletindeydi.

Saat 11:10’da, ISL kodlu İstanbul Havalimanı’ndan Ankara Esenboğa’ya uçacak, aynı uçakla da geri dönecektim.

Açılış ve sonraki hengameden sıyrılıp operasyon akışını görmek için iyi bir fırsat olacaktı.

Gidişte ekonomi 59 TL’den, dönüş uçuşunda da business 469 TL’den biletleri satın aldım. Uçuşa Hürriyet Gazetesi yazarı, havacılık medyasının duayeni ‘ustam’ Uğur Cebeci ile birlikte gidecektik.

Sabah 09:00’da Uskumruköy’de buluştuk. Otomobille otobanı kullanarak Uskumruköy’den İstanbul Havalimanı’na 17 dakikada ulaştık. Aradaki mesafe 38 kilometre.

İstanbul Yeni Havalimanı – Otopark

Havalimanına girdikten sonra terminalin önündeki otoparka park ettik. İşletmeci İGA, iki ay boyunca THY tarafından yapılacak deneme seferleri boyunca otoparkı ücretsiz kullandırıyor. Katlı otopark henüz tamamlanmış.

İstanbul Yeni Havalimanı – İç Hatlar Giriş Kapısı

İç hatlar girişi 1 numaralı kapıdan. Önce geniş alan sizi karşılıyor. Törenden sonra artık yaşayan bir terminali hissediyorsunuz.

İlk kontrol noktasından sonra check-in kontuarlarına geçtik. TGS ekipleri işlemlerimizi yaptı. TK2124 seferi için biniş kartlarımızı alıp yürümeye başladık.

İstanbul Yeni Havalimanı – Check-in Alanı

Hatıra Fotoğrafı

Bir köşede işletmeci İGA, deneme uçuşlarının anısına fotoğraf köşesi hazırlamış. Çalışanlar da ilgi gösteriyor. Güneş gözlüğü ve pilot şapkasıyla poz veriyorlar.

İGA’nın ikram şirketi Mvnch de büfelerini hizmete açmış.

Kara tarafında son durağımız tuvaletler. İnşaat sırasında Uğur Bey’in uyarısı ile artık tuvalet kapıları dışarı açılıyor. Yerdeki sular ise yoğun temizlik gerektiriyor.

Yönlendirme Tabelaları

Terminalin genelinde büyük yönlendirme tabelaları var.

Henüz kontrast ayarları yapılmamış.

Etrafı dolaşıyoruz.

Terminalde çalışmalar büyük hızla devam ediyor. TAV’ın ikram şirketi BTA da yeni havalimanında. Onlar da yeni noktalar açıyor.

İstanbul Yeni Havalimanı – İç Hatlar Terminali

Arındırılmış Salon

İkinci güvenlik kontrolünden sonra arındırılmış salondayız. Ortam, gün ışığına doymuş. Geniş alanlarda insan kendini kaybedebiliyor. Açık renk granit ile koyu gri halı, kontrastı ortaya koyuyor.

Bazı mağazalar ise henüz açılmamış. Tüm operasyonun geçmesiyle birlikte mağazalar da çalışmaya başlayacak. Açılan restoranlardan biri de tüm dünyaya yayılan Simit Sarayı. Konsept içinde artık sıcak yemek de var.

Uçağın olduğu kapıya doğru yürüyen merdivenden aşağıya iniyoruz. Kapımız G2B.

Yaklaşık bir buçuk ay önce burayı dolaşmıştık. Sağ tarafta ise döviz bürosu faaliyete başlamış.

Uçuş bilgilerini veren monitörler, Vestel imalatı. Biraz yüksek ama bakışı yakalıyor.

TK2124 sefer sayılı uçuşu gerçekleştirecek uçağımız Boeing 737-800. Türk Hava Yolları, iki aylık süreçte tüm deneme seferlerinde tek tip uçak kullanıyor.

Artık Uçaktayız

Biniş kartlarımızın kontrolünün ardından köprüden uçağa yürüyoruz. Köprünün içinden ilerliyor ve 737-800’ün kapısına ulaşıyoruz. Yerimizi alıyoruz.

Saat 11:15’de yani tam zamanında kapı kapanıyor. Taksi başlıyor. Terminali seyrederek ilerliyoruz. Kuzey Apronunu kat edip önümüzde follow-me aracıyla Charli taksi yoluna dönüyoruz.

Kısa bir süre sonra, kalkış için 35 sağ pist başına geliyoruz.

Motorlar gücü artıyor ve uçağımız pistte hızlanıyor. Saniyeler içinde teker keserek yükseliyoruz. Yeni kuleyi arkamızda bırakıyoruz. Bu bölgeye kargo ve bakım merkezi inşa edilecek.

354 pusula başında Karadeniz’e doğru uçuyoruz.

Ankara Esenboğa Havalimanı

40 dakika sonra Ankara hava sahasında artık iniş için alçalıyoruz.

Sararmış tarlaların üzerinden uçup piste teker koyuyoruz. Ankara güneşli bir sonbaharı yaşıyor. 110 numaralı köprüye yanaşıyoruz.

Yerde geçen yarım saatin ardından yeniden boarding başlıyor. Dakikalar içinde Esenboğa Havalimanı’ndan yeniden havalanıyoruz.

Öğlen yemeğinde mönüde istim kebabı ve mezeler var. Kabin dergisi SkyLife’ın yeni sayısında İstanbul Havalimanı’na yer verilmiş.

Dakikalar içinde İstanbul Hava Sahası’na giriyoruz. Sabiha Gökçen havalimanı üzerinde 19 bin feet yani 6 bin 300 metre yükseklikten geçiyoruz.

4 Bin Metreden Yaklaşıyoruz

Marmara Denizi üzerinden, Atatürk Havalimanı’nı sağımızda bırakıp Büyükçekmece Gölü üzerine geliyoruz. İrtifamız 4 bin metre. Sola dönüşle pist istikametindeyiz.

Kuzeyde yine bulutlar var. 3 bin feet yani bin metreye alçalıyoruz. 354 pusula başını izleyerek yaklaşıyoruz.

Sol taraftaki piste, yani 34 sola teker koyuyoruz. Kısa süre içinde frenleme ile yavaşlıyoruz ve pisti terk ediyoruz.

Taksi Süresi 25 Dakika

25 dakika süren taksi süresinin ardından G2 köprüsüne yanaşıyoruz. Köprüden uçağı terk ediyoruz.

Geliş katında da geniş alanlar dikkat çekici. Henüz çok az yolcu var. Yürüyen merdivenden bir kat aşağıya inip çıkışa doğru ilerliyoruz. Mesafeler uzun. Uçuştan sonra yürüyerek kendinize geliyorsunuz…

İstanbul Yeni Havalimanı

Eğer aktarmalı yolcuysanız, sağ taraftan dış hatlara geçiş yapıyorsunuz. Henüz pasaport kontrol noktalarının üzeri kapalı.

Uzun yürüyüş bagaj alanında son buluyor.

Geniş alanlar yoğun operasyonda bile kalabalığı dağıtacak şekilde ayarlanmış. Bavulumuz olmadığı için yolumuza devam ediyoruz.

Artık kara tarafındayız. Aracımızı yukarıya bıraktığımız içine tekrar yürüyen merdiven kullanarak bir kat yukarı çıkıyoruz.

İstanbul Yeni Havalimanı – Bagaj Teslim Alanı

Yolculara Önerilerim

Toplu ulaşım kullanacaksanız, Havaist’ten yararlanabilirsiniz.

Kendi araçları ile gelecekler için havalimanı otoparkı iki aylık süreçte ücretsiz.

Havalimanına erken gelin. İşlemlerinizi hemen tamamlayın.

Mekanlar büyük. Gözünüze küçük gelse de yürürken çok zaman kaybediyorsunuz.

Mağazalar açılma aşamasında. Çok fazla alternatif bulamayabilirsiniz.

THY iki aylık deneme sürecinde yolcuların alışması için özel promosyon yapıyor. Uygun fiyata İstanbul Havalimanı’ndan Ankara, İzmir veya Antalya’ya uçabilirsiniz.